Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Czech Primary Teachers' Approach to English Pronunciation Teaching
Jirsová, Emma ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Müller Dočkalová, Barbora (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit současný stav výuky výslovnosti anglického jazyka na základních školách v České republice. Za účelem dosažení uvedeného cíle tato práce zkoumá přístup českých učitelů k výuce anglické výslovnosti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část nejprve popisuje důležitost, cíl a obsah výuky výslovnosti spolu s její efektivitou a důvody, proč bývá zanedbávána. Dále poskytuje charakteristiku žáků mladšího školního věku, uvádí doporučení pro výuku výslovnosti na prvním stupni základní školy, popisuje integrativní přístup k výuce výslovnosti a zabývá se tím, jak probíhá výuka výslovnosti na základních školách v různých evropských zemích. Praktická část této diplomové práce představuje, analyzuje a komentuje výsledky dotazníkového šetření, jehož se zúčastnilo 108 českých učitelů základních škol a které se zaměřilo na jejich přístup k výuce výslovnosti. Výsledky výzkumu popisují pedagogické vzdělání učitelů v oblasti výslovnosti, jejich pohled na její výuku, způsob, kterým ji implementují do hodin anglického jazyka, důvody, proč někteří pedagogové vyučují výslovnost nesystematicky a změny, jež by podporovaly systematickou výuku výslovnosti. Klíčová slova výuka výslovnosti anglického jazyka, první stupeň ZŠ, žáci mladšího školního věku, angličtina jako...
Setkávání se seniory jako příležitost pro učení žáků mladšího školního věku
Kudrnáčová, Nikola ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou setkávání žáků mladšího školního věku se seniory. V teoretické části pojednává o mezigeneračním učení v obecné rovině, v různých prostředích a dalších jeho zákonitostech. Hledám odpověď na otázku, zda je pro pedagogy atraktivní setkávání žáků mladšího školního věku se seniory v rámci výuky, za jakých podmínek jej uskutečňují, co brání pedagogům mezigenerační učení organizovat, pokud tak nedělají. Dále se zabývá současnými proměnami rodin a důležitostí mezigeneračních setkávání. Praktická část práce obsahuje tři oddíly. Patří zde předvýzkum, který zjišťuje aktuálnost tématu, dotazníkové šetření, ve kterém je řešený hlavní cíl práce, zda jsou pedagogové názoru, že setkávání se seniory ve výuce je vhodnou příležitostí k učení žáků mladšího školního věku. Dílčími cíli práce bylo především zjistit příklady dobré praxe těchto setkání a jejich možná úskalí. Všechny dílčí cíle práce byly naplněny. V posledním oddíle praktické části se pojednává o vlastním akčním výzkumu v podobě dvou uskutečněných setkání žáků ZŠ a klientů domova pro seniory, při kterém žáci a senioři diskutovali, porovnávali svůj život, své plány, sny a dávali si vzájemné rady pro spokojený život. Přílohy práce obsahují písemné reflexe a fotografie ze setkání. Všechny cíle práce byly naplněny a v...
Přístupy k rozvoji komunikačních dovedností žáků mladšího školního věku
Přibylová, Šárka ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se týká komunikačních dovedností žáků mladšího školního věku v běžné základní škole. V práci jsou sledovány expresivní i receptivní složky řeči a pokroky v nich dosažené. Teoretická část se zaměřuje nejprve na komunikaci obecně a vymezení termínů s ní souvisejících. Rovněž je zde popsána narušená komunikační schopnost a její jednotlivé druhy jsou blíže rozepsány. U jednotlivých druhů jsou uvedeny symptomy, diagnostika a prevence. V neposlední řadě se teoretická část zabývá vzděláváním žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Rovněž jsou přiblíženy termíny, které se tohoto tématu dotýkají a následně jsou detailněji rozpracována podpůrná opatření či pomůcky. Výzkumná část se pomocí smíšeného výzkumu (kvalitativní i kvantitativní) zaměřuje na žáky mladšího školního věku, kteří navštěvují běžnou základní školu. Jsou pozorována specifika, která se objevují v komunikačních schopnostech těchto dětí. Šetření je realizováno ve dvou etapách v časovém horizontu čtyř měsíců, aby bylo možné sledovat případné pokroky. Výsledky jsou prezentovány jak kvalitativně, tak kvantitativně. Kvantitativní formou je u jednotlivých cvičení zaznamenáno, kolik žáků dané cvičení zvládlo, či nezvládlo. Dále jsou kvalitativní formou zaznamenány jednotlivé odpovědi žáků, a jejich srovnání v rámci obou...
Způsoby vyjadřování budoucnosti v současné angličtině
JANOVSKÁ, Tereza
Bakalářská práce se zabývá slovesnou kategorií času se zaměřením na způsoby vyjadřování budoucnosti a základními prostředky odkazování na futurum. Součástí práce je charakteristika domu dětí a mládeže, didaktické zpracování oznamovacího způsobu třech základních budoucích časů pomocí projektového vyučování pro žáky mladšího školního věku a analýza znalostí žáků středního školního věku pomocí dotazníkového šetření.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.